פילאטיס

פילאטיס הינה שיטה לאימון גופני שנועדה לשפר את היציבה ואת התפקוד היומיומי של הגוף.

השיטה קרויה על שם ממציאה, ג'וזף פילאטיס.

מטרת השיטה היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. פילאטיס מנסה להשיג את המטרה הזו על ידי סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה.

פילאטיס מנסה לאפשר טווחי תנועה גדולים יותר במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה, ובכך למנוע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

בכל תרגיל מושם דגש רב על סדר גיוס נכון של השרירים מהפנימיים ביותר ועד החיצוניים, סביב כל התנועות בכל המפרקים ושומרת את גופנו חזק, עמיד בפני פציעות וצעיר, מוריד את רמת הסטרס שמתלווה למרוץ חיינו ומשפר את יכולת הריכוז.

תרגול זה מחלחל עם הזמן לביצוע הפעולות היומיומי שלנו.

התוצאה, גוף הנע בחופשיות וקלילות. תרגול פילאטיס תוך שימת לב לנשימות מנקה את ראשנו מטרדות היום, כאשר השרירים המייצבים חזקים, הם מקנים לגוף מראה "אסוף". התוצאה הצרת היקפים, שריר הרחב בטני, הינו השריר העמוק ביותר מבין שרירי קיר הבטן ומוזנח פעמים רבות בפעילות גופנית. שריר זה, עוטף רוחבית את מרכז הגוף, מאחור לפנים. כאשר הוא מגויס, הוא אוסף את הבטן פנימה ומתקבל מראה של בטן שטוחה.

פילאטיס בקריות

למרות המורכבות וההיקף של שיטת פילאטיס בקריות, היבט אחד נשאר קבוע במועדון הכושר My Gym. מדריכי הפילאטיס המיומנים מסייעים למתאמנים לבצע את התרגילים בהתאם לרמת הכושר האישית שלהם, כך שהם ירצו להמשיך את האימונים וליהנות מהיתרונות לכל החיים.

אימוני פילאטיס בקריות מותאמים לחלוטין לגוף, לנפש ולרוח

זוהי המטרה העיקרית של אימוני פילאטיס בקריות, וחתירה להשגת מטרה זו היא הכוח המניע של השיטה. ללא הכרת עיקרון זה ושילובו בתוכנית האימונים, המתאמנים מרגישים שכוח החיים חסר בגופם.

למרות שהיחסים בין הגוף, הנפש והרוח נמצאים במצב מתמיד של תנופה, מרכיבים אלו נוכחים לאורך כל החיים. עם תרגול פילאטיס המתאמנים הופכים להיות מודעים ליחסים בין הגוף לנפש, ומציאת האיזון ביניהם היא מסע לכל החיים.

השגת הקצב הפנימי הטבעי

מדריכי פילאטיס בקריות מכירים בעובדה שלא ניתן להשיג שליטה בזמן קצר; אלא, זהו הפרס של אימון עקבי לאורך תקופה ארוכה, לפעמים שנים. כמו בכל מיומנות, תרגול כזה דורש משמעת ומחויבות בכל רמה, כמו גם סבלנות וסיבולת. זה סוג ההתמסרות לתרגול פילאטיס שמוביל לשליטה במערכת ובסופו של דבר לרווחה.

אימוני פילאטיס מכשירים

בנוסף לתרגילי המזרן הפופולריים, שיעורי פילאטיס בקריות כוללים גם אימוני מכשירים קלאסיים. התרגילים כוללים התאמה לרמת הקושי של כל מתאמן, הם התאמה אישית של טווחי התנגדות מומלצים והסברים כיצד לבצע את התנועות ולמה.

אימוני מרכוז

מושג זה מוגדר כהבאת הפוקוס פיזית למרכז הגוף, אזור תחנת הכוח בין הצלעות התחתונות ועצם הערווה. מבחינה אנרגטית, תרגילי פילאטיס בקריות מבוססים על תנועות ממרכז הגוף, כולל הפעלה או הרפיה של שרירי הליבה ורצפת האגן. תנוחת ההתחלה של פילאטיס מסייעת למתאמנים להתרכז לפני שהם עוברים לביצוע תנועות נוספות.

כל אימוני הפילאטיס במקום אחד

מועדון הכושר My Gym, שיש לו ותק של שנים רבות בתחום, מציע שיעורי פילאטיס בקריות שכדאי להירשם אליהם.

השיעורים כוללים אימונים על מזרנים, תרגילי כדורים ואימונים מתקדמים בשיעורי פילאטיס מכשירים. המתאמנים לומדים למצוא את תנוחת עמוד השדרה הניטרלית שלהם, ומתרגלים את משיכת הבטן פנימה בכל תנועות הפילאטיס.

חוג פילאטיס בקריות

מלבד היכולת שלו לגוון את שגרת האימונים, חוג פילאטיס בקריות מגיע עם כמה יתרונות חשובים. עקרונות הפילאטיס מיושמים בשיעורים במועדון הכושר My Gym והמדריכים שלנו מנגישים את השיטה למתאמנים בכל רמות הכושר, כדי לעודד את כולם ליהנות מהשיעורים.

מאפייני חוג פילאטיס בקריות

חוג פילאטיס בקריות מבוסס על ששת עקרונות הפילאטיס, ומועבר על ידי מדריכים מקצועיים שמגוונים את התרגילים ומתאימים אותם לרמת הכושר של המתאמנים. ההבנה הנרחבת של המדריכים באנטומיה האנושית ובתנועת הגוף התפתחה עם השנים, ויישום השיטה משתנה בהתאם לשיטת ההדרכה של כל מדריך.

אבל למרות כל ההתקדמות המדעית, אפילו פילאטיס עכשווי נשאר נאמן במידה רבה לששת העקרונות המרכזיים המקוריים, שמרכיבים אימון שלם במהלך חוג פילאטיס בקריות.

עקרון הנשימה

עקרון זה מבוסס על שאיפה ונשימה עוצמתית שמאפיינת כל תרגיל, ונחשבת להיבט החיוני ביותר של פילאטיס. ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה, אמה שהנשימה היא הפעולה הראשונה והאחרונה בחיים, ולכן חשוב ללמוד לנשום נכון.

הנשימה במהלך חוג פילטיס בקריות היא מרכיב חשוב בשיעורים, כי הודות לתגליות מדעיות, מדריכים מבינים היום בדיוק למה נשימה נכונה כל כך חשובה.

ריכוז

כל מי שלמד אי פעם שיעור פילאטיס יידע שהתנועות דורשות מיקוד מירבי. חלק מהתרגילים מבוססים על סיבוב הרגליים באוויר תוך שמירה על האגן בשקט לחלוטין והכתפיים רפויות. יחד עם זאת, ריכוז פירושו יותר מסתם תשומת הלב הנדרשת לביצוע מוצלח של כל תרגיל.

האמת היא שמתאמנים צריכים להתמקד באופן אינטנסיבי בתנועות שגופם מבצע כדי לקצור את היתרונות הנפשיים והגופניים של חוג פילאטיס בקריות.

עכשיו, שאתם מבינים את היתרונות של פילאטיס, אתם מבינים גם מה הצעד הבא שלכם

צרו קשר כבר עכשיו עם נציגי השירות של מועדון הכושר My Gym, שיש לו ותק של שנים רבות בתחום, ותוכלו להתחיל להשתתף בשיעורי הפילאטיס המתקדמים שלנו, או להצטרף למערך השיעורים למתחילים.

עם התמדה בשיעורים, עד מהרה תהפכו להיות מתאמני פילאטיס בדרגה גבוהה ותבצעו כל תרגיל בבטחה, במיומנות וביעילות. ואם אתם כמו רוב האנשים, מכורים לפילאטיס, זו סיבה מספיק טובה להמשיך לחזור למועדון הכושר שלנו להשתתפות בשיעורי חוג פילאטיס בקריות.

עוד בנושא

אימון בטן

אימון בטן

פילאטיס

פילאטיס בקריות

חדר כושר קרית חיים

חדר כושר בקרית חיים