התעמלות בונה עצם

התעמלות בונה עצם

פעילות גופנית חשובה בכל גיל ובמיוחד בגיל המעבר.

בהתעמלות בונה עצם עובדים על פעילות גופנית נכונה המפחיתה את הסיכונים לפגיעה חמורה כתוצאה מנפילה, מסייעת בשימור צפיפות העצם ומעכבת דלדול העצמות. פעילות גופנית סדירה ומבוקרת מאיטה את תהליכי התנוונות השרירים, הגידים, הרצועות, הפרקים והעצמות המתרחשים באופן טבעי עם השנים. התרגילים מתרכזים בשיפור שיווי המשקל, בתרגילי גמישות במטרה להגדיל את טווח תנועת המפרקים, הגברת מהירות התגובה ושיפור היציבות והמודעות לתנועה.

ככל שאישה פחות פעילה גופנית ומרבה בישיבה רוב הזמן כך תקטן מסת השרירים והגידים. לכן חשוב להישאר בפעילות גופנית גם אם מתעייפים מהר ו/או סובלים מנוקשות מסוימת בפרקים. התעמלות המתבצעת בפעילות המתאימה לשמירה והעלאת צפיפות העצם הפעילות מתבצעת במעמס ובהתנגדות. הפעילות יוצרת לחץ המחזק את העצם ומסייע במניעת ההחלשות ובריחת הסידן.בשיעור מבוצעים תרגילים המכוונים לאיזורים מסוימים בשלד הרגישים לשברים.

מומלץ לגילאים 40 ומעלה.

עוד בנושא

זומבה

סדנת בטן

התעמלות בונה עצם